2013. május 11., szombat

Dávid 11 hónapos (most már tényleg)

Gyorsan az adatok: olyan 2 hete 8250 g volt (egy újabb spontán ügyeletlátogatás alkalmával mérték), és nem tudjuk, hány centi, talán 72-74. A 74-es ruhák pont jók rá.
Lett két foga alul, illetve áttörtek, de még nem emelkednek ki nagyon. Vadul rág minden útjába akadó dolgot, vagy a kezét, úgyhogy talán készülődnek további versenyzők is.
Mozgásban nincs nagy újdonság, csak stabilabban tud állni, oldalazni, flottabbbul megy minden. Most már hajlandó hosszabb időn keresztül is ülve játszani, vagy csak egyszerűen üldögél egy kicsit. Néha éjszaka az ágyában is.
Finommozgásban szinte tegnapi fejlemény a lapozás. Az még nem nagyon érdekli, hogy mi van az adott oldalon - mint az üléssel és a mászással: előbb a mozg(at)ás varázsa, utána jön az az egy helyben levő elmélyülés.
Jó alvó, otthon többnyire simák az éjszakák. Az előző bejegyzésben leírtam, hogy a hosszú repülőúton is szépen teljesített
reggeli játék a repülőn
és azóta a hongkongi lakásban is egyre nyugodtabban pihen.
Jó evő is, nem igazán válogatós, de azért előfordul, hogy valami nem jön be. Ez lehet korábbi kedvenc is, vagy valami újdonság. De akkor pár hét múlva többnyire megint lehet ugyanazzal próbálkozni. E téren következő projektünk az önálló evés elkezdése. A bölcsiben adogatnak neki tésztát, kenyeret, gyümölcsöt, és szívesen majszolja a kézbe vehető dolgokat, de otthon ennek még nem adtunk elég teret.
Nagyon barátkozós kisgyerek. Múlt hétvégén a tóparton voltunk egy nagy réten, ahol mindenféle félelemérzet nélkül nekiindult felfedezni a világot, és egy perc múlva már egy másik család kellős közepén találtuk. Másoktól pedig labdát kunyizott. A labda amúgy is nagy favorit, végtelen ideig képes lekötni őt bármiféle guruló tárgy kergetése.
11 hónapos szülinapjára pedig élete első hajókázását időzítettük. A zürichi tavon még nem járt, de a Kínai-tengeren már igen.
komp Discovery Bayből Hong Kong Islandre

1. Nehéz lesz ezt a 11.hónapos ajándékot majd fokozni, ha ez így megy a 111.hónapra majd csónakázás lesz a Marson, ha van ott víz egyáltalán,-ami még mindig ugyebár vita tárgyát képezi,bár a szülői lelemény majd kitalálja, hogy hogyan lehet azt is odavinni akkorra....

2. Én még a repülős kiságynál ragadtam le. Fantasztikus, hogy nem a szülő ölében nyűglődik az úton a kicsi. Mi 7 hónapos koráig a babakocsiról leszerelhető mózeskosarat vittük, azt fel is engedték szerencsére a fedélzetre, két ülésen elfért, 72 centi szerintem az is volt. Utána az ölünkben utazott, nem is nagyon aludt repülőn, igaz, mi kontinensek között nem röpdöstünk (bár Izrael Ázsia).