2010. február 26., péntek

Harnoncourt bácsi

Ennek is van egy kis sztorija: szerdán Marina status message-e az volt, hogy új honlapja van az Operaháznak (ugyanis ő ott dolgozik), gyorsan megnéztem, és láttam, hogy Harnoncourt bácsi dirigál csütörtökön, mégpedig Mozart Idomeneóját. Kövezzetek meg, de a darabot nem ismertem, viszont a honlapra föltett videók alapján érdekesnek tűnt. Úgyhogy tegnap 5-kor búcsút intettem hőn szeretett irodámnak, hogy Abendkassa-nyitásra odaérjek. Ott is voltam, és a sor nem tűnt vészesen hosszúnak, úgyhogy reménykedtem. Mivel tök hivatalosan diák vagyok, ezért durván olcsóbban tudok előadás előtt jegyet szerezni, most épp kirúgtam a hámból, és 45 frankot elvertem rá, de egy 270 frankos helyen ültem a harmadik sorban. Diáknak lenni jó.
Az előadásban az volt a különleges, hogy maga Harnoncourt is rendezte, a fiával együtt. Valamiért az Öreg úgy érezte, hogy 80 évesen ki kell próbálnia magát ebben a sportágban is, és ezt az operát tartotta a legizgalmasabbnak. Hááát, nemtom... Rossz nem volt, de azért jónak sem mondanám, volt benne egy csomó felesleg. De lehet, hogy én vagyok lelkem mélyén minimalista. A másik újítás, illetve régiesítés az volt, hogy az eredeti barokk verziót adták elő, tehát balett-betétekkel együtt. Már kezdem ismerni a balettkart arcról, de csak most vettem észre hogy az egyik táncosból kettő van. Gyanús, hogy ikrek. A másik kedvencem egy szólótáncos, aki mondjuk mindig idiótán vigyorog tánc közben, viszont arcélét Michael Douglas is simán megirigyelhetné. Amúgy tudja valaki, hogy a zürichi balett miért van tele örményekkel? Valami lehet ott a levegőben.
Zeneileg a pár szétcsúszáson kívül (de lehet, hogy csak én ültem túl közel a zenekarhoz, ezért nem hallottam teljes összhangban a dolgokat) nagyon-nagyon jó volt. Idomeneót Saimir Pirgu, egy albán (!) tenor énekelte, akit Harnoncourt bácsi jól meglepett a szereposztással, mivel kicsit fiatalnak gondolta magát a lelkem, és Idamante szerepére tippelt. A két csaj is nagyon jó volt, Julia Kleiter volt Ilia, Eva Mei pedig egy igencsak komikus Elettra, aki kinézetben (olyan, de olyan rucikat kapott, hogy csak na!) és zeneileg is totál megsemmisítette szegény Idamantét.
Mindenképp megérte elmenni, többször kellene esténként diákoskodnom, úgy tűnik, hogy még a nagyon népszerű előadásokra is lehet utolsó pillanatban jegyet szerezni.

A hét többi jó híre:

1 megjegyzés: