2009. május 10., vasárnap

BBQ ameddig a szem ellát

Nagyon komolyan belepottyantunk a grill szezonba, és ez a szép (és viharos) májusi hétvége ennek jegyében is telt el.
Jó, jó, voltam egyetemen, de az évszázad legunalmasabb EMAA modulját tisztelhettük benne. Soha ennyi kávé és csoki nem fogyott a továbbképzési központ automatáiból, órák alatt extra sok sms íródott meg, le-lecsukódó szemek és le-lebiccenő fejek tarkították ezt a három napot. Ennek ellenére -vagy pont ezért- próbáltam sokat jegyzetelni, hátha újra olvasva lesz valami értelme. Minden esetre üzenem minden aspiráló tanárnak, hogy napi 6 órán keresztül egy helyben ülve, monoton hangon organigrammokról beszélni mindenféle vizuális segédeszköz nélkül nem az érdekfeszítő előadás garanciája...
De térjünk is vissza a grillezésekhez. Pénteken volt Susanne 29. szülinapja, ennek tiszteletére szombatra meghívtak egy csomó embert. Virslit, salátát, kenyeret ők adtak, ennél flancosabb húst, illetve sütit lehetett vinni. Én előző éjjel le is gyártottam egy kakós, csokikockákkal dúsított bögresütit, amit félbevágtam, és megtöltöttem grapefruit lekvárral, illetve egy réteg marcipánnal. Ez utóbbi esetében nem tudom, hogy olvastam-e valahol vagy feltaláltam a spanyolviaszt, minden esetre rájöttem, hogy a marcipánt két réteg sütőpapír között egész prímán ki lehet nyújtani, utána az egyik réteget lehúzzuk, a marcipánt a helyére fektetjük, majd a másik réteg sütőpapírtól is megszabadítjuk, és így eléggé higiénikusan megoldható az ügy. A süti tetejére került még egy vastagabb réteg csokimáz. (A sütit persze elfelejtettem lefényképezni.) A hús- és sütihalmokhoz nem elhanyagolható mennyiségű alkoholt fogyasztottunk legfőképp vodka és bor formájában. Az amúgy is sokat beszélő Marie-ra ez jó hatással volt, és még több nagyon vicces ötletet osztott meg a világgal. Valószínűleg az is közrejátzott, hogy már átkapcsolt nyaraló üzemmódba, ugyanis szerdán elutaztak Thaiföldre. (Eredetileg Mexikóba mentek volna, de szerencsére az utazási iroda teljes áron becserélte nekik Thaiföldre a befizetett utat. Így legalább nyaralás után visszaengedjük az irodába, nem kényszerítjük egyhetes karanténba ;))

From BBQ Gergonel

Vasárnap Gergőnél folytatódott a szezon, oda már csak húst vittünk, nem volt érkezésen újabb sütit előállítani. Az este fénypontja a Yanivék által megőrzésre Gergőnek átadott, és most gonosz módon befogott grillsütőjének célirányos használata mellett pár száz ausztráliai kép megtekintése volt. Maci, Esther, asszem megyünk látogatóba! Nagyon-nagyon szép ország, hihetetlen természeti adottságokkal, annyira, hogy itt valószínűleg még a vízbe is be lehetne engem csábítani... Gergőék összesen egy hónapot töltöttek ott, bejárták a kontinens délkeleti és keleti partját, voltak többek közt Sydneyben, a Kenguru-szigeten, a Nagy Korallzátonynál és Cairnsben, megtanultak egy kicsit szörfözni, és nagyon sok kenguruhúst grilleztek. Azt hiszem, ezeket végülis én is szívesen kipróbálnám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése