2009. május 20., szerda

Verbena, avagy látogatóban a Lollipop Donkey-nál

Szó szerint több hónapos tervezgetés után végre eljött az a nap is, hogy kimentem Susannéval Adliswilbe megnézni a tavaly nyáron vásárolt lovát, Verbenát. Verbena mallorcai származású, lassan ötéves hölgyemény, igazi kamaszként viselkedik. A címben szereplő lollipop donkey magyarázata a következő: Verbena nem éppen apró fülekkel rendelkezik, és ha koncentrál, akkor elernyeszti a füleit, amik kedvesen lifityegnek, mint egy csacsinak. Lollipop pedig azért, mert kapott egy halványrózsaszín esőkabátot, amiben Susanne szerint úgy néz ki, mint egy nyalóka. Habár az említett takarót közelebbről megnézve inkább bézs, mint rózsaszín, de ezt mindenki eldöntheti magának.
Barátkozás céljából vittem egy kiló répát, ami határozottan jól indította kapcsolatunkat. Rögtön az elején föl is ültettek a hátára, ami meglepően kényelmes, de egyben mozgalmas dolog volt, főleg, amikor futott pár lépést. Akkor a négy láb hatására vitustáncot ját a ló teljes háta, és ennek megfelelően a lovas feneke is. Gyanúm szerint inkább csak rázkódó látványt nyújtottam, de nem volt rossz. Viszont az pár perc alatt világossá vált, hogy ez a lovaglás miért sport. Elképzeltem, hogy a középkorban egész napokat lovagoltak az emberek, és ettől azonnal bedurrant a combom.
Megsétáltatásunk után következett az igazi munka: Susanne gyakoroltatta Verbenával, hogy ha kanyarodik, akkor a kanyar belső íve felé nézzen, ne oda, ami épp a környéken a legérdekesebbnek tűnik, aztán voltak séta és galopp gyakorlatok, a végén pedig egy kis ugratás, ami új műsorszám. Ezen a képen látszik is, hogy a ló még egy kicsit túllő a célon, amikor a hatvan centis akadályt másfél méteren igyekszik átugrani.

From Verbena

Mindenkit megnyugtatok (első sorban a saját pénztárcámat): nem fogok elkezdeni lovagolni, de azért ez szép és jó dolog. Főleg egy olyan lovas tábor lehet jó, ahol valahonnan valahova mennek. Mondjuk én a síelésben is szeretem, ha közlekedési eszközként funkcionál... Hogyan is keveredtem ide? Na mindegy, lényeg az, hogy a lovaglást meghagyom másoknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése