2009. november 9., hétfő

Németalföld

Múlt hétvégén jött el amszterdami utunk ideje, amit sok-sok jóbaráttól kaptam szülinapomra, és olyan rendes voltam, hogy elvittem az Andrist is.

Péntek este még nagyon emberi időben érkeztünk, úgyhogy volt időnk elmenni a Lucas által ajánlott indonéz étterembe. Specialitásuk, hogy hoznak kéféle rizst, illetve hozzá tálkákban mindenféle vega/húsos/halas cuccot, és a kis tálkák beterítik az egész asztalt. Mi is belenyúltunk ebbe, és pukkadásig zabáltuk magunkat.
Szombaton keződött az igazi tejfelezés, azonnal el is mentünk Hágába, hogy a Mauritshuisben megnézzünk 3 Vermeert. A múzeumba egy kis kitérővel mentünk, próbáltunk sétálni, de eléggé pocsék idő volt, úgyhogy inkább belemenekültünk a kultúrába, ami persze fantasztikus volt. Jók ezek az olaszok, meg franciák, meg mindenki más is, de azért a németalföldi művészet az egyik legjobb, ami a világon eddig keletkezett. Bámészkodás után még várost szerettünk volna nézni, de az eső miatt ebből az lett, hogy az Andrist bekergettem egy cipőboltba venni egy nembeázós cipőt, és meg beugrottam a H&M-be venni egy kesztyűt meg egy sálat, majd kivillamosoztunk Scheveningenbe, köszönni Vincent szellemének. (Delft máskorra marad.) Itt már elállt az eső, és egy olyan, de olyan naplementét kaptunk, hogy csak na!
Szombat este volt Amszterdamban a múzeumok éjszakája, amire vissza is értünk, de sajnos a jegyek már elfogytak. Kis csalódottságunkban sétáltunk egy nagyot a városban, de minden rossz érzésünk elmúlt, amikor megláttuk a Rijksmuseum előtt kígyózó végtelen sort, ami olyan másfél órásnak tűnt. Szóval éjszaka nem mentünk múzeumba tolongani, viszont volt egy nagyon kellemes esténk, megnéztük Andris laptopján a Julie&Juliát (neki is tetszett!), és aztán kialudva vágtunk neki a vasárnapnak.

From Amsterdam 2009
A napot azzal kezdtük, hogy béreltünk a szállodában két biciklit, húszkilós böhöm cuccokat, amikkel viszont nagyon jó volt menni. Kicsit karikáztunk a Vondelparkban, majd elmentünk a addigra már csak egészen kicsi sorral büszkélkedő Rijksmuseumba, és viszonylagos nyugiban megnéztük a "Mesterművek" című kiállítást, újabb 2 Vermeerrel bővítve képzeletbeli gyűjteményünket. Van itt elévileg még kettő, a "Tejet öntő lány"-t sikerült is elcsípnünk New Yorkban, de egy másik megszökött Párizsba. Na sebaj. Volt kárpótlásul egy nagy tucat Rembradt meg Steen meg Avercamp, szóval elégedetten távoztunk :)

A kultúra után adtunk a sportnak is, amennyiben többször is körbebicikliztük a várost mindenféle csatornák mentén. Eszter javaslatára palacsintát ebédeltünk, ami isteni volt.
Közben leszállt a köd, úgyhogy olyan érzésünk volt, mintha egy őszi napból hirtelen tél lett volna estére. Nagyon romantikus volt egybként.

From Amsterdam 2009

Azért, hogy a Hollandia-érzés kitartson, a reptéren és a repülön megnéztük még a "Lány gyöngy fülbevalóval"-t, mert az jó.

Az odafelé vezető repülőúton azt beszéltük, hogy mennyire Zürich a legjobb hely a világon, és hogy nem szeretnénk pillanatnyilag máshol élni. Hááát.... ;)

1. Kérdés:miből derült ki, hogy Zürich a legjobb város?
    Megjegyzés: nekem nem tetszett az a 2 Júliás főzős film!